W dniu 21.11.2024 r.w naszej szkole odbyła się gra terenowa zorganizowana w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. Uczniowie podzieleni na zespoły poruszali się po wyznaczonych punktach na terenie szkoły. W każdym punkcie czekały na nich zadania związane z problemami klimatycznymi, takimi jak: emisje CO₂, topnienie lodowców, zmiany pogodowe, zanieczyszczenie powietrza czy wpływ codziennych wyborów konsumenckich na środowisko.

Uczniowie rozwiązywali quizy, wykonywali zadania praktyczne (np. sortowanie odpadów, rozpoznawanie „śladu węglowego” różnych produktów), a także wspólnie zastanawiali się, co mogą zrobić, by przeciwdziałać zmianom klimatycznym w swoim codziennym życiu.

Celem gry było nie tylko zdobycie wiedzy, ale też rozwijanie umiejętności współpracy, krytycznego myślenia oraz budowanie poczucia odpowiedzialności za naszą planetę.

Gra zakończyła się podsumowaniem i krótką debatą na temat tego, jak młodzi ludzie mogą mieć realny wpływ na ochronę klimatu. Wydarzenie było bardzo udane i spotkało się z dużym zainteresowaniem uczniów. Pokazało, że edukacja globalna może być nie tylko pouczająca, ale i pełna dobrej zabawy.